راهنمای نگهداری گیاهان

تمام روش ها نکته هایی که برای پرورش گیاهان نیاز دارید.

راهنمای نگهداری گیاهان

تمام روش ها نکته هایی که برای پرورش گیاهان نیاز دارید.

  • ۰
  • ۰

کاشت پرتقال

 خیلی از افراد همیشه دوست داستند میوه های را که می خورند را خودشان به طور ارگانیک و طبیعی بکارند اما نمی توانستند.  در این متن ما شرایط کاشت پرتقال را برای شما عزیزان می نویسم.

 

ابتدا باید دانه های پرتقال را در ظرف آب خنکی ریخت تا معلوم شود ئانه های عقیم کدام دانه هاست.(دانه هایی که روی آب بماند عقیم اند.) دانه هایی که ته نشین شدند را تا 48 ساعت در همان ظرف نگه دارید.

هسته پرتقال

 حالا باید آب ظرف را خالی کرده و پوست رویی دانه ها را که اکنون چروکیده شده اند بکنید.(حواستان باشد به قسمت سفید دانه آسیب وارد نشود.) سپس دو باره دانه ها را به مدت 24 ساعت در آب بیاندازید. 

 اکنون زمان کاشتن است. یک گلدان باعمق حدود 10 سانت تهیه کنید و آنرا پر از ترکیب مساوی از خاکبرگ کود گاوی و خاک رس کنید. دانه ها را در عمق 5 سانتی از سطح خاک قرار دهید، روی آنها خاک بریزید و به آنها مقدار زیادی آب دهید.

گلدان را در جای بسیار پر نوری بگذارید. هر روز آنها را آب دهید.

جوانه ها باید حد اکثر تا 3 هفته ی دیگر سر از خاک بیرون بیاورند.از این به بعد به آنها آب بیشتری بدهید تا قدشان به 10 سانت برسد.حا لا  مقدار آبیاری را دوباره کم کنید.

همین روش را اامه دهید تا 6 ماه دیگر که جوانه ها هر یک به نها لی تبدیل شده باشند.اکنون باید اواسط تابستان باشد. نهال ها را در گلدان بزرگ یا باغچه بکارید. ( از هر 20 دانه ی بارور تنها یک دانه تبدیل به نهال خواهند شد)  نهال ها ی شما تا یک ونیم سال دیگر به بار خواهد نشست. 

  • ۹۸/۱۱/۰۳
  • محمد حسن سین

منزل

پرتقال

پرورش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی