راهنمای نگهداری گیاهان

تمام روش ها نکته هایی که برای پرورش گیاهان نیاز دارید.

راهنمای نگهداری گیاهان

تمام روش ها نکته هایی که برای پرورش گیاهان نیاز دارید.

  • ۰
  • ۰

 خیلی از افراد همیشه دوست داستند میوه های را که می خورند را خودشان به طور ارگانیک و طبیعی بکارند اما نمی توانستند.  در این متن ما شرایط کاشت سیر را برای شما عزیزان می نویسم.

 فصل کاشت سیر در اوایل پاییز است

 ابتدا تعدادی حبه ی سیر با جوانه های محکم انتخاب کرده و سپس آنها را در محیطی مرطوب بگدارید.

 یک گلدان نسبتا بزرگ ( عمق حدودا 30 سانت ) مهیا کنید و در آن مخلوطی از خاک رس و کود حیوانی به نسبت 7 به 3 بریزید. در گلدان آن قدر آب بریزید که از زهکش ته گلدان خارج شود. حالا سوراخ هایی به عمق 7 سانت و با فاصله ی 5 سانت از یک دیگر ایجاد کنید. سپس حبه های سیر که حالا جوانه های سبز روشن بلندی دارند را دو به دو در سوراخ ها بگدارید ( ممکن است یکی از آنها در نیایند.) حالا  روی آنها خاک بریزید. و دوباره آبشان دهید. 

گلدان ها را در محیطی بسیار روشن قرار دهید. هر به آنهامقداری آب دهید به طوری که خاک گلدان خشک نشود. به همین منوال ادامه دهید. جوانه ها باید تا 2 هفته ی دیگر سر از خاک بیرون بیاورند.

 از آن به بعد کافیست هفته ای دو بار به جوانه ها آب بدهید. 

جوانه ها در حدود ماه اردیبهشت شروع به سفت شدن و قهوه ای شدن می کند. این یعنی تا 2 هفته ی دیگر شما می توانید. حبه های سیر بزرگی را برداشت کنید. 

 راستی حواستان باشد در زمان برداشت سیر ها آسیب نبینند.

  • ۹۸/۱۱/۰۳
  • محمد حسن سین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی